Dla pozycjonera próbujące wypromować daną stronę www na określone słowa kluczowe i sprawić, ażeby wyświetlała się w wynikach odszukiwania pod konkretną frazę na wysokich pozycjach, najważniejsze jest zdobywanie cennych i wartościowych odnośników. Najbardziej także, żeby zostały to całkowicie naturalne linki lub doskonale takie udające, umieszczane na tematycznych witrynach z wysokim TR, zaindeksowane przez roboty Google , a ponadto mające dużą moc SEO, przenoszoną potem na docelową witrynę.
Jednym ze możliwości na ich zdobycie jest umieszczanie specjalnych artykułów na wybranych portalach www, gdzie w informacji takich tekstów zamieszcza się link do witryny ukryty pod konkretnym anchorem. Nie są to bez wątpienia typowe artykuły sponsorowane, jakie odkryć można na wielu wortalach internetowych, ale zawsze zwiększają one tematyczną moc ukrytego w nich linka. Dzięki temu pozycjoner skutecznie ma możliwość unikać zjawiska ściganego przez Google, jakim są nienaturalne linki kierujące do danej strony. Nienaturalne w tym wypadku oznaczają odnośniki umieszczane na „podejrzanych” stronach, klasyfikowanych przez wyszukiwarkę jako mało wartościowe, nietematyczne, niskiej jakości a czasami wręcz jako typowe strony spamowe. Największą moc reklamową – i jedną z większych, jeśli chodzi o kontekst SEO – mają jednak linki umieszczane w treściach wspomnianych wyżej artykułów sponsorowanych. Dzięki nim internauci trafiają na docelową stronę dwoma sposobami – klikając w ukryty link oraz czytając treść tekstu i zapamiętując nazwę firmy lub produktu.
