Proces wytwarzania urządzenia jakim jest w szczególności duża waga kolejowa nie jest procesem ani łatwym ani również szybkim. Z jednej strony bowiem urządzenie tego typu musi a przynajmniej powinno być w stanie wytrzymać szczególnie duży ciężar sięgający w pewnych przypadkach dosłownie do kilkudziesięciu ton. W znaczącej liczbie sytuacji zatem musi to być urządzenie odpowiednio trwałe i cechujące się odpowiednimi parametrami. Tak samo rzecz się przedstawia z innego i bardzo podobnego rodzaju przedmiotem jakim jest waga samochodowa. Zarówno w jednym w jaki sposób i w drugim przypadku oba urządzenie wymagają dosyć szczegółowego utworzenia i wykorzystania jak najlepszych materiałów. Materiałów które będą w stanie sprostać wszelakiego rodzaju zdarzeniom nieprzewidywalnym w trakcie rozpoczętego warzenia. Mając w wielu sytuacjach bardzo dużą wartość obciążenia swojego wszystkie wagi. Muszą spełniać ściśle określone kryteria. Każde z nich musi również spełnić oczywiste mniej albo bardziej określone kryteria ułatwiające korzystanie z tego rodzaju przedmiotów. Dlatego tez w wielu przypadkach pewien mniej lub bardziej konkretny etap złożenia danego typu wagi stwarza, że są to bardzo często urządzenia nadzwyczaj kosztowne. Dodatkowo dochodzi w tym przypadku proces jakim jest legalizacja wag. Wyłącznie w ten sposób istnieje możliwość ponownego i sprawnego zastosowania wag znajdujących się w specjalnie zaprojektowanych w tym celu miejscach. Bardzo trudno bowiem sobie wyobrazić wykorzystywanie z owych przedmiotów w jakimś słabo lub niekompletnie przygotowanym miejscu.
Więcej: legalizacja wag.
